Στον σύγχρονο ερευνητικό χώρο και την κοινωνία της γνώσης, η ισότητα των φύλων εξακολουθεί, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, να αποτελεί ζητούμενο, και όχι μόνο στην Ελλάδα.
6.843
Γυναίκες ως προσωπικό Ε&Α στον Τομέα των επιχειρήσεων το 2019
12.971
Γυναίκες ως προσωπικό Ε&Α στον Κρατικό Τομέα το 2019
24.805
Γυναίκες ως προσωπικό Ε&Α στον τομέα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης το 2019
Υψηλή η απασχόληση των ερευνητριών στην Ελλάδα (2019)
Το 2019, οι γυναίκες ερευνήτριες αποτελούσαν το 1,61% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην ΕΕ27. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ27 και του Ηνωμένου Βασιλείου
Η συμμετοχή των γυναικών διδακτόρων στα επιστημονικά πεδία (2020)
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία των διδακτόρων στους οποίους απονεμήθηκε διδακτορικός τίτλος από ελληνικό πανεπιστήμιο το 2020, οι γυναίκες υπερτερούν των ανδρών σε τέσσερα από τα έξι επιστημονικά πεδία: Κοινωνικές Επιστήμες (58%), Ανθρωπιστικές Επιστήμες & Τέχνες (55,6%), Γεωπονικές Επιστήμες & Κτηνιατρική (52,4%), Ιατρική & Επιστήμες Υγείας (50,6%).
Η συμμετοχή των γυναικών στις δράσεις ERC και MSCA του Ορίζοντα 2020
Στο πλαίσιο του Ορίζοντα 2020, οι χρηματοδοτήσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (European Research Council, ERC) και οι δράσεις Marie Skłodowska-Curie (MSCA) παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς χρηματοδοτούν έργα υψηλής επιστημονικής αριστείας. Την περίοδο 2014-2020, χρηματοδοτήθηκαν 145 ελληνικές προτάσεις/ υπότροφοι του ERC, εκ των οποίων 40 γυναίκες (ποσοστό 27,6%). Αντίστοιχα, στις δράσεις MSCA χρηματοδοτήθηκαν 1.637 υπότροφοι από την Ελλάδα, εκ των οποίων 1.016 γυναίκες (ποσοστό 37,9%).
Η συμμετοχή των γυναικών σε εθνικά έργα και δράσεις υποστήριξης των νέων επιστημόνων
Αυξημένη είναι η συμμετοχή των γυναικών στα εθνικά έργα και τις δράσεις υποστήριξης των νέων επιστημόνων που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Συγκεκριμένα στις Δράσεις υποστήριξης υποψηφίων διδακτόρων, οι γυναίκες υπερτερούν σαφώς των ανδρών αφού καταγράφουν ποσοστά συμμετοχής 60,5%. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση των δράσεων ενίσχυσης μεταδιδακτόρων και νέων ερευνητών (50,6% και 51,7%, αντίστοιχα). Αντίστροφα, στην περίπτωση των δράσεων ενίσχυσης διδακτικής εμπειρίας, οι γυναίκες υπολείπονται των ανδρών σε όλα τα ακαδημαϊκά έτη που υλοποιείται η συγκεκριμένη δράση.