Στον σύγχρονο ερευνητικό χώρο και την κοινωνία της γνώσης, η ισότητα των φύλων εξακολουθεί, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, να αποτελεί ζητούμενο, και όχι μόνο στην Ελλάδα.
6.787
Γυναίκες ως προσωπικό Ε&Α στον Τομέα των επιχειρήσεων το 2017
11.739
Γυναίκες ως προσωπικό Ε&Α στον Κρατικό Τομέα το 2017
20.999
Γυναίκες ως προσωπικό Ε&Α στον τομέα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης το 2017
Υψηλή η απασχόληση των ερευνητριών στην Ελλάδα (2017)
Η συμμετοχή των ερευνητριών στη συνολική απασχόληση στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλή μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ28 (4η θέση). Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, η σχετική θέση της χώρας ως προς τον συγκεκριμένο δείκτη βελτιώθηκε σημαντικά. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2011 η Ελλάδα κατατασσόταν στην 12η θέση ενώ για το πιο πρόσφατο έτος (2017) στην 4η θέση.
Η συμμετοχή των γυναικών διδακτόρων στα επιστημονικά πεδία (2018)
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία των διδακτόρων στους οποίους απονεμήθηκε διδακτορικός τίτλος από ελληνικό πανεπιστήμιο το 2018, οι γυναίκες υπερτερούν των ανδρών σε τέσσερα από τα έξι επιστημονικά πεδία: Ανθρωπιστικές Επιστήμες & Τέχνες (58,9%), Γεωργικές Επιστήμες & Κτηνιατρική (57,9%), Ιατρική & Επιστήμες Υγείας (52,4%) και Κοινωνικές Επιστήμες (52,2%).
Η συμμετοχή των γυναικών στις δράσεις ERC και MSCA του Ορίζοντα 2020
Ο Ορίζοντας 2020 αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία με χρηματοδότηση 80 δισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020. Μεταξύ των δράσεων, οι χρηματοδοτήσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (European Research Council – ERC) και οι δράσεις Marie Skłodowska-Curie (MSCA) παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή των γυναικών καθώς χρηματοδοτούν είτε μεμονωμένους ερευνητές ή ερευνητικές ομάδες με επικεφαλής έναν «βασικό ερευνητή».
Η συμμετοχή των γυναικών σε εθνικά έργα και δράσεις υποστήριξης των νέων επιστημόνων
Αυξημένη είναι η συμμετοχή των γυναικών στα εθνικά έργα και τις δράσεις υποστήριξης των νέων επιστημόνων που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Συγκεκριμένα στις Δράσεις υποστήριξης υποψηφίων διδακτόρων, οι γυναίκες υπερτερούν σαφώς των ανδρών αφού καταγράφουν ποσοστά συμμετοχής 60,5%. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση των δράσεων ενίσχυσης μεταδιδακτόρων και νέων ερευνητών (51,9% και 51,7%, αντίστοιχα). Αντίστροφα, στην περίπτωση των δράσεων ενίσχυσης διδακτικής εμπειρίας, οι γυναίκες υπολείπονται των ανδρών σε όλα τα ακαδημαϊκά έτη που υλοποιείται η συγκεκριμένη δράση (41,5%, 40,4% και 41,1%, αντίστοιχα).